Hallituksen ja vaalivaliokunnan jäsenten valinta kevään 2025 vuosikokouksessa

Kiinteistöliitto Uusimaa ry:n vuosikokous valitsi 28.3.2024 vaalivaliokunnan, johon kuluvat Lars Lindeman, Mika Vesterinen, Juha Koivuniemi, Sanja Hovilainen sekä Hannu Sjöblom. Vaalivaliokunta kokoontui 28.5.2024 ja valitsi puheenjohtajaksi Juha Koivuniemen.

Vaalivaliokunnan tehtävänä on esittää vuosikokoukselle hallituksen jäsenten lukumäärä, jäsenet hallituksen erovuoroisten jäsenten tilalle, vaalivaliokunnan jäsenet, tilintarkastajat sekä näiden palkkiot, edustusrahat ja kulukorvaukset.

Kiinteistöliitto Uusimaan sääntöjen mukaan hallitukseen voi kuulua enintään 14 jäsentä. Tällä hetkellä hallituksessa on 13 jäsentä. Jäsenet valitaan kahdeksi vuodeksi kerrallaan siten, että toimikausi päättyy vaalia seuraavan toisen varsinaisen yhdistyksen kokouksen päättyessä ja erovuorossa on kumpanakin vuonna puolet jäsenistä.

Hallituksen erovuoroiset jäsenet vuonna 2025 ovat vuoden 2023 vuosikokouksessa valitut jäsenet: jäsenet Katariina Haigh, Kari Homanen, Tuula Jurmu, Olli-Veikko Kurvinen, Arto Krootila, Martti Suomela. 2023 valittu jäsen Tarja Teräväinen on eronnut ennen tehtävästä toimikautensa päättymistä.
Hallituksessa jatkavat vuoden 2026 vuosikokoukseen asti vuosikokouksessa 2024 valitut hallituksen jäsenet: Saku Lehtinen, Viljo Laitinen, Peter Bebek, Lasse Mäkinen, Jori Hurula, Ville Roihu ja Tom Siljamäki.
Kiinteistöliitto Uusimaa ry etsii nyt ehdokkaita sekä hallitukseen että vaalivaliokuntaan vuoden 2025 vuosikokouksesta alkaville kausille.
Hallitukseen tai vaalivaliokuntaan pyrkivän ehdokkaan on täytettävä ehdokashakemus alla olevista linkeistä. Hakemuksen lisäksi ehdokkaasta on toimitettava jäsentaloyhtiön hallituksen allekirjoitettu pöytäkirjaote ehdokkaaksi asettamisesta. Allekirjoitettu pöytäkirjaote on toimitettava vaalivaliokunnalle sähköpostitse osoitteeseen vaalivaliokunta@ukl.fi. Ehdokashakemus sekä hallituksen allekirjoitettu pöytäkirjaote on toimitettava 26.12.2024 mennessä.

Hae ehdokkaaksi Kiinteistöliitto Uusimaan hallitukseen >>
Hae ehdokkaaksi Kiinteistöliitto Uusimaan vaalivaliokuntaan
:

Ehdokkaalta hallitukseen edellytetään:

• taloyhtiöiden tarpeiden ja haasteiden ymmärrystä
  •  riittävästi ajantasaista kokemusta toiminnasta taloyhtiön hallituksen puheenjohtajana (suosituksena puheenjohtajana toimiminen)
  • yhteistyökykyä ja sitoutumista työskentelyyn
  • aikaa luottamustehtävän hoitamiseen
  • sopivaa koulutusta ja/tai toimialaan liittyvää kokemusta

Vaalivaliokunnan ja hallituksen jäsenten kelpoisuutta määritellään tarkemmin vaaliohjesäännössä, joka löytyy osoitteesta ukl.fi/yhdistys/vaaliohjesaanto.

Vaalivaliokunta ilmoittaa henkilökohtaisesti sähköpostitse ehdokkaille, joita vaalivaliokunta ei esitä ehdokkaaksi.

Vaalivaliokunnan käsittelyn jälkeen jäsenesitykset ovat nähtävissä Kiinteistöliitto Uusimaan verkkosivulla ukl.fi viimeistään kahta viikkoa ennen 26.3.2025 pidettävää vuosikokousta.

KIINTEISTÖLIITTO UUSIMAA ry
Vaalivaliokunta